(o recenzie de la un client)

Autor: Raluca Anghel ISBN 978-606-996-538-2

SKU: 978-606-996-538-2
Category:

1 recenzie pentru Adevăr sau Provocare. Roman de dragoste

1. Codrin Pasca

A fost un maraton pentru mine: o carte de peste 530 de pagini citită într-o singură zi. Dar a meritat.
    Citind Adevăr sau Provocare te simți bine. Te simți bine pentru că îți creează senzația că ești din nou tânăr, îndrăgostit, în acea perioadă a vieții în care ești însetat să afli totul despre partener, să-i spui totul, să fii cât mai mult timp împreună cu el, să împarți cât mai multe cu el, de la o banală înghețată până la destăinuiri și confidențe.
    Dar te simți bine și pentru că realizezi că trăiești o viață normală, simplă, ferită de atâtea și atâtea lucruri rele, murdare, care ți s-ar putea foarte ușor întâmpla dacă nu ai fi ferit de soartă.
    Doi tineri artiști, îndrăgostiți, foarte vorbăreți – unul iubește, dar ezită, celălalt iubește, dar se simte îndepărtat –, în încercarea de a afla cât mai multe unul despre altul, dialoghează adeseori pe parcursul unui joc care dă titlul romanului: Adevăr sau Provocare. Regulile sunt simple. La Adevăr, ești întrebat ceva și tu trebuie să răspunzi. La Provocare ți se va spune să faci ceva, și tu va trebui să faci.
    Desigur că lucrurile nu sunt simple și chiar se complică mai mult decât ne-am putea imagina. Totuși, personajele principale se plac, se îndrăgesc, se descoperă, trec prin experiențe fericite, dar și foarte triste, pentru că, citez din roman, „Uneori așa este viața…. Ne ia ca să ne dea. Ne dă ca să ne ia.”
    Raluca Anghel este o scriitoare talentată, curajoasă și dedicată. De exemplu, pentru a intra în atmosfera acțiunii romanului, a călătorit personal într-o capitală europeană, acolo unde au ajuns și unele dintre personajele din Adevăr sau Provocare. Este o scriitoare cu un talent fascinant de a descrie orice, de la tablouri și culisele unei galerii de artă, la comportamentul oamenilor, de la sentimente, la locuri. Scrie cu o sensibilitate și ușurință deosebite. Personajele poartă dialoguri atât de naturale.
    Îmi pare bine că, după o pauză, Raluca Anghel a reînceput să scrie. Trebuie să mai scrie. Cititorii ei nu au decât de câștigat.
    Adevăr sau Provocare este o poveste frumoasă, intrigantă, tristă adeseori, pe care aș fi foarte fericit s-o văd ecranizată. Mult succes!

Adaugă o recenzie